.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مطالبه تعیین تکلیف کارگران روزمزد کارخانه سیمان نکا
سرپرست کارگاه آذرساروج شمال، پیمانکار سیمان مازندران ( نکا)گفت: کارگران روزمزد سیمان نکا، مزایای قانونی خود را دریافت می‌کنند و مشکلی در این بخش و حق و حقوق کارگران نداریم.

به گزارش شمال نیوزا، سیمان نکا با قدمت حدود 50 ساله، نقش به سزایی در اشتغال و اقتصاد منطقه، استان و کشور دارد و با رونق صادرات سیمان این کارخانه از سال 90 به کشورهای مختلف و از جمله به کشورهای حاشیه خزر، در سال‌های اخیر شکوفایی مناسبی ایجاد شده است.

این شرکت بزرگ تولیدی در شرق مازندران، بیش از هزار نیروی استخدامی و رسمی، قراردادی، شرکتی و روزمزد در بخش‌های مختلف دارد و روزانه در شیفت‌های مختلف کاری مشغول تولید سیمان به عنوان برند مازندران و عرضه به بازار و همچنین صادرات به کشورهای مختلف است.

در کنار همه تلاش‌هایی که مدیریت و کارکنان این شرکت برای تولید در راستای اقتصاد مقاومتی و عملی کردن شعار سال رهبری و حمایت از تولید داخلی انجام می‌دهند؛ برخی مشکلات هم گاهی از سوی کارگران و افراد شاغل بیان می‌شود که در تازه‌ترین اظهارات، تعدادی از کارگران روزمزد این شرکت در پیامی به فارس من؛ خواهان « تعیین تکلیف کارگران روزمزد کارخانه سیمان نکا» شدند.

در این پیام و سوژه‌ای که از سوی کارگران سیمان مازندران به فارس من ارسال شده، آمده است : « ما کارگران روزمزد سیمان نکا مازندران هستیم که سابقه کاری برخی از ما بیشتر از 6 سال است ولی مسؤولان هر سری وعده‌های پوچ می‌دهند و کاری برای ما نمی‌کنند.»

سیمان نکا در قابل همه نیروها و کارکنان مجموعه، متعهد است

روابط عمومی سیمان مازندران با اعلام اینکه پرسنل شرکت سیمان نکا 160 نفر به صورت رسمی و قراردادی هستند، گفت: تأمین نیروی کار روزمزدی توسط شرکت پیمانکار ( آذرساروج شمال) انجام می‌شود.

براساس اعلام روابط عمومی سیمان مازندران، شرکت سیمان نکا در قابل همه نیروها و کارکنان مجموعه، اعم از پیمانکار روزمزد، قراردادی و رسمی متعهد است.

بر همین اساس، بیمه بودن همه کارگران حتی کارگران روزمزد شرکت پیمانکار و رعایت بهداشت و ایمنی، از موارد مهم استاندارد در سیمان مازندران است که با قوت پیگیری و رعایت می‌شود.

در حال حاضر حدود یک‌هزار نفر در بخش‌های مختلف شرکت اعم از نیروهای قراردادی، رسمی، پیمانکاری و فعالیت‌های برون‌سپاری شده، مشغول فعالیت هستند.

کارگران روزمزد سیمان نکا، مزایای قانونی خود را دریافت می‌کنند

سرپرست کارگاه آذرساروج شمال گفت: کارگران روزمزد سیمان نکا، مزایای قانونی خود را دریافت می‌کنند و مشکلی در این بخش و حق و حقوق کارگران نداریم.

رضا رضایی‌قلعه با اعلام اینکه این شرکت براساس قانون به فعالیت مشغول است و سالیان سال در حال کار است، اظهار کرد: تاکنون هیچ کارگر روزمزدی برای مطالبات و عدم دریافت حق و حقوق، به شرکت و یا مدیران و سرپرستان مراجعه نکرده است و هیچ مطالبه معوقی نداریم.

وی افزود: همه حق و حقوق کارگران براساس قرارداد و قانون پرداخت می‌شود و هر فردی حتی اگر برای چند روز هم به عنوان کارگر به کارگیری شود، از حق و حقوق قانونی خود برخوردار است و بیمه می‌شود.

رضایی ادامه داد: تنها مشکلی که در این اواخر شاهد آن بودیم؛ اعتراض برخی از کارگران مبنی بر تشکیل شورای کارگری بود که اکنون شرکت دارای نماینده کارگری است که از بین کارگران انتخاب شده است و بعد از اتمام دو سال کاری، مجددا" در همین اواخر رأی‌گیری مجدد با حضور 225 نفر از کارگران انجام و نماینده کارگران انتخاب شد.

وی گفت: حدود 600 کارگر در این شرکت در بخش تعمیر و نگهداری، تأمین نیرو و تولید و بارگیری مشغول کار و فعالیت هستند.

به گزارش فارس، این سوژه با عنوان مطالبه تعیین تکلیف کارگران روزمزد کارخانه سیمان نکا» در سامانه فارس من ثبت شد که خبرگزاری فارس مازندران آن را پیگیری کرده است./ فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.